Badania Polska Blogosfera 2016

Badania Polska Blogosfera 2016

To już druga edycja największego badania Polska Blogosfera 2016. W prezentowanym raporcie staramy się odpowiedzieć blogerom i marketerom na szereg pytań związanych z prowadzeniem bloga, statystykami blogów czy współpracą reklamową. Aby zrealizować te założenia tym razem badanie zostało podzielone na dwie tury:

  • analiza danych z największego w Polsce agregatu blogów ze wszystkich kategorii tematycznych – serwisu zBLOGowani.pl. Badanie wykonane na próbie 8526 blogerów i 14601 czytelników blogów
  • badanie ankietowe przeprowadzone wśród blogerów ze wszystkich kategorii tematycznych, uwzględniające dodatkowe dane, takie jak statystyki blogów czy zarobki w blogosferze. Ankieta zrealizowana na próbie 1023 blogerów.

Najważniejsze wnioski płynące z badania:

  • Najpopularniejsze kategorie blogów to lifestyle i kulinaria, obie kategorie mają ok 15% udział w blogosferze.
  • 84% blogerów to kobiety.
  • 77% blogerów korzysta z Google Analytics do pomiaru statystyk bloga.
  • Najważniejszym kanałem społecznościowym dla blogerów jest Facebook, jego wykorzystanie wskazało 91,1% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram, który wykorzystuje aż 88,9% blogerów.
  • 4% ankietowanych deklaruje, że blog stanowi główne źródło dochodu, a kolejne 6% wskazuje te dochody jako jedno z głównych źródeł dochodu. Dla 18% ankietowanych pieniądze zarabiane na blogu to dodatkowy dochód wspierający ich domowy budżet.
  • Wśród najczęściej realizowanych rodzajów kampanii reklamowych wskazano wpisy z wynagrodzeniem (40,6%), banery reklamowe (27,8%) i posty w mediach społecznościowych (27,1%).
  • Wpisy z wynagrodzeniem to średnio koszt 870 zł dla wszystkich badanych, jednak rozkład podawanych kwot mieścił się w granicach od 30 zł do 10 000 zł.
  • W raporcie zanalizowaliśmy wysokość zarobków na blogu w okresie styczeń – sierpień 2016. Analiza pokazuje wysoki wzrost zarobków pochodzących z działalności blogowej postępujący wraz ze wzrostem statystyk blogów. Najwyższą kwotę średniej zarobków odnotowaliśmy dla blogerów o statystykach powyżej 500 001 PV i wyniosła ona średnio 142 400 zł.
  • Jak blogerzy pozyskują reklamodawców? 61,7% blogerów wskazało, że czeka na maile z propozycjami reklamowymi od sieci reklamowych, agencji i klientów bezpośrednich. Aby wspomóc ilość zapytań która trafia do blogerów, 55,8% blogerów deklaruje stworzenie zakładki współpraca z najważniejszymi informacjami o blogu i kontaktem mailowym.
  • Największym agregatem blogów w Polsce jest serwis zBLOGowani.pl, który zna aż 92% blogerów a 66% deklaruje, że dodała do serwisu swojego bloga.
  • Wśród najchętniej czytanych kategorii blogów są lifestyle, uroda i blog osobisty, w przypadku badanych kobiet. Mężczyźni najchętniej czytają blogi z kategorii blog osobisty, lifestyle oraz kultura i sztuka.
  • Największą współoglądalność mają kategorie moda i lifestyle, oraz moda i uroda, odpowiednio 71% i 73%.

JEŚLI JESTEŚCIE PAŃSTWO ZAINTERESOWANI CAŁYMI BADANIAMI, ZACHĘCAMY DO ŚCIĄGNIĘCIA CAŁEGO RAPORTU

infografika_v3a infografika_v3b infografika_v3c infografika_v3e infografika_v3f

Badanie Polska Blogosfera 2014
Join Discussion

2 Komentarzy

  • Ewelina 16 stycznia 2017 at 17:55

    A ja nic nie zarabiam ,prowadzę bloga z czystej przyjemności. Nieraz uda mi się jakiś kosmetyk do testów zdobyć i to by było na tyle. Nie potrafię jakoś zarabiać na blogu. Prowadzę bloga już dość długi czas.

  • Badania statystyczne 31 lipca 2017 at 08:38

    Bardzo ciekawe dane. Badania statystyczne są fajne m.in. dlatego, że pozwalają wyłapać bardzo wiele interesujących ciekawostek, a przy okazji – umożliwiają bezpieczniejsze podejmowanie decyzji. Znajomość zwyczajów konsumenckich czy działań konkurencji z pewnością bardzo pomaga przy prowadzeniu biznesu.
    Pozdrawiam i z pewnością będę wpadał częściej.

Twój komentarz

Leave a Reply Now

Your email address will not be published. Required fields are marked *