Kampanie banerowe – ważne informacje

Kampanie banerowe – ważne informacje

Poniżej znajdziecie wiele przydatnych informacji, niezbędnej wiedzy kiedy zdecydujecie się na współpracę z BLOGmedia przy emisji reklam banerowych na blogu. Jeśli nie znalazłeś wszystkich informacji napisz do nas, chętnie wyjaśnimy.

Czy mogę wybrać reklamy pojawiające się na moim blogu?

Są dwie możliwości: pierwsza to zdanie się na BLOGmedia i adserwer emitujący reklamy – wówczas to my wybieramy miejsca i formaty reklam na Twoim blogu, tak aby były najlepiej dostosowane do jego budowy i przynosiły jak największe przychody – tą opcję rekomendujemy. Druga: sam wybierasz formaty reklamowe (maksymalnie 2) które będą się emitować na Twoim blogu we wskazanych przez Ciebie miejscach. Po wyborze formatów reklamowych i wpięciu kodów emisji na blog, nasz adserwer automatycznie zaczyna wyświetlanie reklam z kampaniami które emitujemy aktualnie.

Czy mogę wybrać reklamodawców pojawiających się na moim blogu?

Możesz decydować który reklamodawca pojawi się na Twoim blogu przy niektórych formach współpracy. Są nimi akcje specjalne czy indywidualna współpraca z markami, oraz emisja banerów w rozliczeniu FF. Przy emisji banerów w rozliczeniach CPM i CPC to BLOGmedia dobiera reklamodawców stawiając na maksymalizację zarobków naszych Blogerów. Przed podjęciem decyzji pamiętaj także, że tylko w przypadku reklam emitowanych w modelach CPM i CPC jesteśmy w stanie zapewnić Blogerom stałe miesięczne przychody.

Dlaczego muszę podpisać umowę?

Podpisanie umowy zabezpiecza interes zarówno Blogera jak i BLOGmedia. Blogera – ponieważ ma on pewność, że współpracuje z rzetelną firmą, wie dokładnie ile będzie zarabiał na emisji reklam/współpracy, kiedy otrzyma zarobione pieniądze i ma dokładnie sprecyzowane warunki współpracy – gdyby BLOGmedia nie wywiązywała się ze swoich zobowiązań, wówczas Bloger ma prawo, na podstawie umowy, do ich dochodzenia.
Z kolei BLOGmedia ma pewność, ze współpracuje z wiarygodnym i zaangażowanym Partnerem, postrzegającym współpracę poważnie i długofalowo oraz, że reklamy jej Klientów będą się emitować prawidłowo.
Umowa zabezpiecza prawa obu stron i jasno precyzuje ich obowiązki. Pamiętaj, że umowę współpracy w przypadku emitowania kampanii display, musisz podpisać najpóźniej przed wypłatą pierwszych zarobionych środków.

Na jak długo podpisywana jest umowa z BLOGmedia?

Umowę podpisujemy na 1 rok, oczywiście każda ze stron może ją rozwiązać z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Dlaczego na 1 rok? Ponieważ wiąże się to z dużą inwestycją, związaną z adserwerem, budową sieci reklamowej, zatrudnieniem pracowników – musimy być pewni, ze mamy po stronie Blogera partnera, zaangażowanego w nasz projekt równie mocno jak my sami. W zamian zapewniamy regularne przychody ze współpracy.

Jak często wypłacane są zarobki dla Blogera?

Rozliczenie z Blogerem następuje co miesiąc, płatność dokonywana jest na podstawie wystawionego przez Blogera faktury/rachunku. Minimalny próg wypłaty wynagrodzenia to 40 zł, co daje możliwość wypłaty zarobionych środków w bardzo krótkim okresie, a dla większych blogów już po pierwszym miesiącu współpracy.

Jaka tematyka reklam będzie pojawiała się na blogach?

Zróżnicowana, w zależności od Reklamodawców zainteresowanych emisją reklam na BLOGmedia. Zarówno nam jak i Blogerom zależy na maksymalizacji przychodów z emisji reklam. Na pewno nie będziemy emitowali reklam o treściach erotycznych.

Jakie formaty reklam będą umieszczane na blogach?

Standardowo będą to: billboard (750×100 pikseli), doublebillboard (750×200), skyscraper (120×600 lub 160×600) i rectangle (300×250) lub mały rectangle (200×200).[/toggle]

Ile reklam dodaje Bloger? Nie chcę aby mój blog wyglądał jak słup reklamowy!

Maksymalnie chcemy emitować 3 reklamy (banery) na jednym Blogu, choć najczęściej proponujemy Partnerom umieszczenie dwóch formatów.

Czy możliwa jest współpraca jeśli Bloger jest niepełnoletni?

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, w sytuacji kiedy podpisujemy umowę z osobą w wieku 16-17 lat wymagany jest także podpis rodzica lub opiekuna prawnego i jego dane osobowe.

Jakie blogi mogą współpracować z BLOGmedia?

Do grona współpracujących z nami blogów zapraszamy Blogerów z każdej kategorii tematycznej oraz zbudowane na wszystkich platformach blogowych.

 

Jaka różnica jest między BLOGmedia a Google AdSense?

Są 2 najważniejsze różnice pomiędzy sieciami reklamowymi BLOGmedia a Google AdSense.
Po pierwsze: w przypadku Google AdSense formą rozliczenia jest CPC (koszt za kliknięcie) a w przypadku BLOGmedia podstawową formą rozliczeń jest CPM (koszt za 1000 odsłon). To umożliwia Blogerom wyższe zarobki w naszej sieci. Po drugie: w przypadku Google AdSense do wypłaty środków konieczne jest przekroczenie progu zarobków (70 EUR). BLOGmedia natomiast daje możliwość rozliczania po każdym miesiącu emisji.

Czy jest możliwa współpraca z Blogerem mieszkającym za granicą?

Oczywiście, współpracujemy także z blogerami mieszkającymi za granicą. Warunkiem prawidłowych rozliczeń z BLOGmedia jest jednak posiadanie rachunku bankowego w polskim banku.

Dlaczego nie widzę reklam na swojej stronie po uprzedniej poprawnej instalacji kodów reklamowych?

Są 2 potencjalne przyczyny takiej sytuacji:
Pierwszy przypadek – jeżeli w ostatnim czasie wykonywane były aktualizacji szaty graficznej blogu, to kody mogły zostać przez przypadek usunięte lub częściowo usunięte. Wówczas prosimy o kontakt celem weryfikacji.
Drugi przypadek, to sposób konfiguracji obecnie emitowanych kampanii reklamowych (tzw targetowanie kampanii). Oto kilka możliwych opcji:
Przykład 1: Bloger podpisał umowę i zaznaczył model rozliczenia tylko CPM. Natomiast obecne kampanie emitują się kampanie w innych modelach rozliczeniowych.
Przykład 2: Bloger znajduje się w Krakowie i sprawdza czy reklamy wyświetlają się na blogu. W tym czasie kampanie emitowane przez BLOGmedia mogą dotyczyć 3 innych województw.
Przykład 3: Bloger odświeżył kilka razy stronę i reklama „znikła” i od pewnego czasu się nie wyświetla. Emitowane kampanie mają włączony tzw. capping – jest to ograniczenie ilości wyświetleń dla każdego użytkownika.
Jeżeli żaden z powyższych wariantów nie dotyczy Twojego blogu, upewnij się przed kontaktem z nami co do poprawności instalacji kodów.

Do czego są blogerowi potrzebne statystyki Google Analytics?
Twój komentarz

Leave a Reply Now

Your email address will not be published. Required fields are marked *