INSTAGRAM – obserwatorzy i zaangażowanie

INSTAGRAM – obserwatorzy i zaangażowanie

Czytając ostatnie komentarze i wypowiedzi marketerów, zastanawiających się nad zasadnością wyboru Influencerów tworzących na Instagramie, postanowiłam stworzyć cykl 5 kroków, mówiący o sposobie wyboru Influencerów do planowanych kampanii. Zaczynam od obserwatorów i zaangażowania, a w kolejnych dniach omówię przyrosty fanów, jakość polubień i komentarzy, zasięgi zdjęć, profilu i Insta Stories, oraz analizę grup docelowych i innych parametrów statystyk Instagrama.

OBSERWATORZY I ZAANGAŻOWANIE

To dwie podstawowe dane liczbowe widoczne lub łatwe do wyliczenia w każdym Instagramowym profilu. W pierwszej kolejności analizujemy wielkość społeczności oraz zaangażowanie pod zdjęciami na Instagramie. Na podstawie tych danych liczbowych wyliczamy % współczynnik zaangażowania. Możecie wyliczyć go według wzoru:

(średnia liczba polubień zdjęcia i komentarzy) / ilość obserwujących * 100%

Wzór pozwoli wyliczyć współczynnik zaangażowania z przedziału 0,5% – 20%. Nie możemy jednak interpretować samego współczynnika bez porównania go z wielkością konta na Instagramie, a w dalszej kolejności z jakością contentu i komentarzy.  W tej chwili skupię się jednak na interpretowaniu współczynnika w oparciu o wielkość profilu.

  1. Dla profili do 5 000 obserwujących:
    Zaangażowanie na poziomie powyżej 12% – wysokie zaangażowanie
    Zaangażowanie w przedziale 6-12% – średnie zaangażowanie
    Zaangażowanie do 6% – niskie zaangażowanie
  2. Dla profili z przedziału 6 000-10 000 obserwujących:
    Zaangażowanie na poziomie powyżej 10%  – wysokie zaangażowanie
    Zaangażowanie w przedziale 5-10% – średnie zaangażowanie
    Zaangażowanie do 5% – niskie zaangażowanie
  3. Dla profili z przedziału 11 000-30 000 obserwujących:
    Zaangażowanie na poziomie powyżej 7%  – wysokie zaangażowanie
    Zaangażowanie w przedziale 4-7% – średnie zaangażowanie
    Zaangażowanie do 4% – niskie zaangażowanie
  4. Dla profili z przedziału 31 000-100 000 obserwujących:
    Zaangażowanie na poziomie powyżej 6%  – wysokie zaangażowanie
    Zaangażowanie w przedziale 3-6% – średnie zaangażowanie
    Zaangażowanie do 3% – niskie zaangażowanie
  5. Dla profili powyżej 100 000 obserwujących:
    Zaangażowanie na poziomie powyżej 5%  – wysokie zaangażowanie
    Zaangażowanie w przedziale 2-5% – średnie zaangażowanie
    Zaangażowanie do 2% – niskie zaangażowanie

Podanych przedziałów i danych nie należy w każdym przypadku interpretować identycznie. Na zaangażowanie mają dodatkowy wpływ  dodatkowo treści obok zdjęć oraz sama tematyka prezentowanych zdjęć i treści. Bierzcie to pod uwagę wybierając Influencerów do kampanii.

 

Autor: Anna Pytkowska